S-au publicat formularele pentru acordarea somajului tehnic.

Firmele din jud. Galati vor completa lunar 3 formulare (atasate mai jos) si le vor trimite la Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

Pentru salariatii care in luna martie au avut in REVISAL somaj tehnic datorat starii de urgenta, formularele se trimit pana la data de 10 aprilie.

Autoritatile promit ca plata se va face in max. 15 zile (calculate de la data transmiterii sau de la 10 aprilie?).

Apoi in max. 3 zile, angajatorii trebuie sa dea salariatilor sumele cuvenite.

PFA-urile, II-urile, Cooperativele si Cluburile sportive au alte tipuri de declaratii. Detalii aici:

https://www.startupcafe.ro/coronavirus-covid-19/somaj-tehnic-pfa-firme-model-declaratie-proprie-raspundere-cerere-lista

Va putem trimite formularele editabile, gratuit pe e-mail. Trimiteti o solicitare la Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Mihai Popa

1.4.2020

MODELELE DE DECLARATII S-AU SCHIMBAT INCEPAND CU 26.3.2020. MAI JOS AVETI NOILE MODELE DE DECLARATII.

Update 30.3.2020 : Grupul de max. 3 persoane se refera doar la pietoni.

Sa nu fiti in masina sau pe strada in grupuri de mai mult de 3 persoane din familii diferite. Deci 3 persoane se pot deplasa impreuna. Nu este clar cum se pot deplasa oamenii cu trenul sau cu microbuzele, probabil pastrand distanta de minimum 1 metru.

Pentru a putea parasi domiciliul trebuie sa aveti legitimatia de serviciu si/sau sa completati una din cele 2 declaratii de mai jos.

Faceti click dreapta pe un formular, faceti click stanga pe butonul "Salveaza imaginea ca..." pentru a salva declaratia in calculatorul dv., printati imaginea salvata apoi completati prin scriere de mana.
Pentru deplasarea in locurile publice fiecare persoana trebuie sa aiba legitimatia de serviciu sau o declaratie si actul de identitate. Altfel riscati amenzi si sa fiti intorsi din drum.
Autoritatile pot fotografia declaratia si actul de identitate.

Guvernul a pregatit unele masuri de sustinere a firmelor afectate de criza. O sa le studiem si vom discuta cu fiecare in parte de preferat la telefon 0747-118866 sau prin e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

Protejati-va sanatatea dv. si a celor cu care interactionati.

Mihai Popa

23.3.2020

 

Propunerile BAS.ro
1. Urgentarea modernizarii drumului dintre DN25 (Sendreni) si DJ251 (Smardan). Foto 1, intre punctele 4-5-6-7-8. Acest drum este acum partial pietruit, are aproximativ 8 km si poate fi parcurs doar de vehiculele cu garda mai inalta. Aceasta cale de acces ar scadea traficul pe traseul Sendreni - Movileni - Cimitirul Catusa -Talcioc si ar fi o alternative in cazul blocarii acestei portiuni de drum.
2. Realizarea unui sens giratoriu langa Smardan, prin care se face legatura cu DJ251 si cu varianta ocolitoare (Punctul 8).
3. Realizarea unui sens giratoriu langa Benzinaria de la Sendreni (Punctul 4).
4. Realizarea unei legaturi intre punctul 1 “la borcan” si drumul Sendreni-Smardan micsorand traficul prin Movileni. Astfel se face legatura cu drumul expres Galati-Braila. Sunt 2 posibilitati intre combinat si halda de zgura (Punctele 1-3-7) sau intre halda de zgura si Movileni (Punctele 1-2-5).
5. Realizarea la Sendreni, pe DN2B a unui inel de coborare-intoarcere langa podul de peste Siret pentru a putea ajunge in siguranta in zona dintre linia de tren si raul Siret. (foto 2). Se evita astfel traversarea liniei de tren si coborarea periculoasa care este acum langa pod. Acolo va fi si zona de agrement Sendreni.
Punctele de racordare, traseul exact al drumurilor si solutiile tehnice vor fi stabilite de proiectanti. Banii europeni asteapta sa fie folositi, trebuie doar vointa autoritatilor.

Tunelul pe sub Dunare
In 2013 incepe proiectul tunelului. Marius Stan a semnat un contract de 3,9 milioane euro pentru studiu geotehnic si de fezabilitate. Esec total. Raspundere zero.
Unda verde
2015-2016, 19 milioane de lei mare parte din ei fonduri proprii si alti bani pentru imbunatatiri ulterioare. Initiator Marius Stan. Eficienta minina. Raspundere zero.
Drumul de Centura
Circulatia rutiera in Galati este sufocata. Lipsa parcarilor, santierele, numarul mare de masini, indisciplina unor soferi, ineficienta sistemului “unda verde” fac din deplasarea cu autoturismul in Galati un cosmar.
Intrarea in Galati si circulatia pe centura este ingreunata inca de la Sendreni si pana in Bariera Traian.
Intre Sendreni si Movileni circulatia se poate suspenda din cauza inundatiilor cum a fost in iulie 2010.
Intre benzinaria de la Sendreni si punctul 1 “la borcan” drumul este doar pe o banda pe sens si orice lucrare de intretinere sau modernizare sau accident sau blocare a unor vehicule din cauze tehnice sau polei duce la perturbarea traficului cu cozi de sute de vehicule.
Sensul giratoriu de la cimitirul Catusa este prea aglomerat si prea aproape de blocuri (intre bordura sensului giratoriu si blocul cu magazinul “Tapul Carpatin” este doar un trotuar de 2,5 metri pe care circula pietonii si biciclistii. Propunerea BAS.ro de fluidizare a traficului in aceasta zona a fost ignorata de autoritati. https://bas.ro/blog/13-proiect-modernizare-intersectie-sendreni-2
In intersectiile de la Viaduct, de la capatul str. Tecuci si de la capatul str. 9 Mai 1945, pentru a intra pe Drumul de Centura si a face la stanga trebuie uneori sa astepti cateva minute.
Lucrarea de modernizare a centurii, care se realizeaza acum in pasi de melc, intre Filesti si bulevardul George Cosbuc va avea un efect nesemnificativ si de scurta durata. Blocajul se va muta in Bariera Traian cu efecte substantiale privind poluarea aerului, poluarea sonica, timpul pierdut, combustibilul consumat si siguranta traficului.
Starea carosabilului din capatul bulevardului George Cosbuc ne trezeste vii amintiri ale epocii Ceausescu.
Varianta ocolitoare
Traficul rutier din Galati nu poate fi fluidizat pana nu se realizeaza varianta ocolitoare (in special tronsonul Smardan - Satul Costi) care sa decongestioneze centura actuala.
Varianta ocolitoare are un istoric de trista amintire.
In 2011-2012, Eugen Chebac, fostul Presedinte al CJG, propunea o varianta ocolitoare de 48 km care ar fi costat 205 milioane lei. Costurile foarte mari se datorau lungimii mari, a numarului mare de poduri necesare si a exproprierilor din intravilanul si extravilanul multor localitati. S-a luat o harta de pe vremea lui Ceausescu pe care s-a trasat o linie si s-a prezentat publicului (foto 3).


Parlamentul si Ministerul Transporturilor au aprobat proiectul. CNAIR a organizat in 2012 licitaţia pentru studiul de fezabilitate. Contractul, în valoare de aproape un milion de lei (fara TVA), a fost finalizat in 2015. Traseul era modificat avand lungimea de 33,6 km si a fost prezentat publicului tot pe o harta din vremea lui Ceausescu (foto 4).


Intre timp autoritatilor romanesti le-a scazut apetitul pentru Fondul European de Dezvoltare Regională. Cum nici la Bugetul de Stat nu mai erau bani pentru investitii, galatenii sunt inca afectati de traficul infernal de pe centura actuala.
Drumul Expres Galati-Braila
In 2008 s-a realizat primul studiu de fezabilitate pentru drumul expres Galati – Braila in lungime de 11 km care face parte din drumul expres Milcovia (Bacau – Focsani – Braila – Galati), cuprins în Masterplan. Ironia sortii: proiectul a fost prezentat publicului tot pe o harta din vremea lui Ceausescu (foto 5).


In 2019 atat realizarea centurii ocolitoare cat si a drumul expres au fost scoase de catre CNAIR la licitatie pe SICAP dar au fost apoi retrase. 15 Ianuarie 2020 varianta ocolitoare a fost iarasi scoasa la licitatie.
In momentul de fata, centura nu se mai modernizeaza, licitatia pentru varianta ocolitoare abia s-a deblocat iar cea  pentru drumul expres este blocata. Galatenii asteapta ca in campania electorala din luna mai autoritatile sa prezinte, cu surle si trambite, proiectul aeroportului Galati.
Singura imbunatatire care ar putea fi realizata acum, cu impact limitat dar binevenit, este modernizarea drumului dintre Sendreni si Smardan.
Mihai Popa
15.1.2019

Desfasurata Sambata, 22 Decembrie, in parteneriatul dintre Scoala Gimnaziala Miron Costin, Biserica Sf. Mina, Victor si Vichentie si Asociatia BAS.ro, editia a 6-a a actiunii s-a bucurat de implicarea unui numar tot mai mare de parinti, elevi si profesori.
Acestia au pregatit cadouri, colinde si cantece de iarna.
Dupa miniconcertul de colinde copiii prezenti au primit (si-au ales) cadouri si s-au bucurat de bunatatile cu care au fost serviti.

Și anul acesta, în apropierea Sărbătorii Crăciunului, dorim sa ne amintim de semenii noștri care au posibilități materiale mai mici și să le prilejuim o bucurie prin a le dărui din prisosul nostru.
Verifică rafturile cu cărți și jucării și dulapurile cu haine. Unele dintre ele, deși sunt bune, nu îți mai sunt de folos.
Ajută-ți semenul, bucură-te cu el și în această bucurie pregătește un cadou unui copil mai mic decât tine. Donează acest cadou Sâmbătă, 21 Decembrie, la Biserică. Dacă nu poți veni atunci, lasă cadoul la una din librăriile de lângă Școala 12 “Miron Costin”.
Organizatorii îți mulțumesc și îți doresc Crăciun Fericit și La Mulți Ani!
Parohia „Sfinții Mina, Victor şi Vichentie“, Școala Gimnazială “Miron Costin”, Asociația „Baza de Afaceri și Servicii - BAS.ro”, 0772-251726, 0747-118866.

 

Astazi, 25 Octombrie 2019, in jurul orelor 15.00, o echipa a ECOSAL a realizat o trecere de pietoni pe strada Sucevei. Multumim Primariei. Multumim ECOSAL. Multumim profesorilor si parintilor care s-au alaturat demersului nostru. Toate cele bune!

Mihai Popa

În 12 August 2019, am adresat Primăriei Galați o scrisoare deschisă prin care solicitam înființarea unei (unor) treceri de pietoni pe strada Sucevei (strada dintre Școala 12 “Miron Costin” și Biserica Sf. Mina).
Conținutul scrisorii a fost publicat pe BAS.ro https://bit.ly/2owyy3n , în presa locală precum și pe mai multe conturi Facebook.
În 28 August am primit răspuns din parte Primăriei prin care ni s-a comunicat că inițiativa a primit aviz favorabil dar realizarea practică depinde și de alți pași procedurali dar și de bani.

In august 2013, regretatul Valeriu Serbinov (cu care am fost cativa ani coleg de serviciu) desi cunostea foarte bine intersectia, din cauza oboselii, a provocat un accident grav la OMV Sendreni, in care a murit el si inca 2 persoane.
De atunci, de mai multe ori, am cerut autoritatilor sa schimbe arhitectura intersectiei. Am comunicat fata in fata, telefonic, in scris, prin intermediul presei si al retelelor de socializare si am primit mai multe raspunsuri, unele in care ni se explica faptul ca “se lucreaza, avem un proiect” altele in care eram apostrofati ca “nu este treaba noastra, nu suntem autorizati in aceasta chestiune”.
Trecem zilnic prin aceasta intersectie. De mai multe ori am avut emotii cand ni s-a taiat calea.
In date de 26 August 2019, in urma unui alt accident, au murit inca 3 persoane. Puteam fi noi!
Reactia energica a presei, si a opiniei publice a a scos autoritatile din nepasare. In data de 29 August 2019, CNAIR propune Politiei resistematizarea intersectiei.
Dupa 5 ani de tergiversari in care am scris autoritatilor si presei, dupa zeci de accidente cu morti si raniti, pe 30 August 2019 intersectia de la Sendreni, (intrarea din DN 25 Tecuci-Sendreni-Galati in DN 2B Buzau-Braila-Galati) a fost schimbata intr-o forma pe care BAS.ro a propus-o inca din ianuarie 2014.
Ne exprimăm compasiunea pentru familiile victimelor și în același timp acuzăm autoritățile de omor din culpă, din nepasare si indiferenta.
Acuzam Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Politia Romana, Prefectura Galati si Primaria Sendreni ca nu au intervenit pentru a creste siguranta circulatiei in aceasta intersectie. Desigur, responsabilitatea cea mai mare este a CNAIR. Insa si celealte autoritati puteau sa militeze mai convingator in baza atributiilor legale si a responsabilitatilor asumate fata de cetateni.
In general, situatia traficului rutier din judetul Galati este deficitara. Vrem autostrazi si centuri ocolitoare. Acestea sunt scumpe dar am avut mai multe propuneri de imbunatatire cu costuri minime. Reactia autoritatilor a fost incalificabila.
Din nefericire, in data de 23.9.2019, la Sendreni, in intersectia abia reconfigurata, a mai avut loc un accident cu 2 raniti grav. Este motivul sa credem ca imbunatatirea realizata in 30 August nu este suficienta.
Modernizarea traficului in zona intersectiei de la Sendreni trebuie sa continue. Siguranta circulatiei rutiere ne intereseaza pe toti!
De aceea cerem Prefectului Judetului Galati sa se implice prin realizarea unei consultari cu autoritatile responsabile, ONG-urile interesate si grupurile de cetateni (ex. Soferi din Galati...).
In urma acestor dezbateri sa se realizeze un plan amplu de modernizare care sa fie implementat in cel mai scurt timp.
Cu respect,
Mihai Popa
26.9.2019

Scrisoare deschisa adresata:
Primariei Municipiului Galati, Domnului Primar Ionut Pucheanu;
Comisiei pentru Siguranţa Circulaţiei Rutiere a Municipiului Galaţi;
Politiei Municipiului Galati.

Sunt Mihai Popa si va scriu in calitate de presedinte al Asociatiei “Baza de Afaceri si Servicii – BAS.ro” dar si in calitate de parinte.
Locuim langa Scoala Gimnaziala nr. 12 “Miron Costin” la care avem inscrisi 3 copii minori.
Zilnic, cand ducem sau aducem copiii la si de la scoala, traversam strada Sucevei fara a avea o trecere de pietoni.

Pe toata lungimea de 500 metri a strazii Sucevei nu este nici o trecere de pietoni.
La fel ca noi, traverseaza “pe propria raspundere”, o mare parte dintre cei peste o mie de copiii ai Scolii 12, impreuna cu parintii lor dar si locuitorii cartierului.

Daca ajungeti la gradina botanica, vizitati si Muzeul Risipirii Banului Public.
Consiliul Judetean Galati cheltuie inca 15 milioane de lei din fonduri proprii pentru o investitie exotica la Complexul Muzeal de Stiintele Naturii.
In acelasi timp scolarilor (parintilor) li se cer bani pentru fondul clasei (tehnica de calcul, banci, scaune, dulapuri, perdele, amenajari…).
Daca i-ar interesa educatia copiilor ar dota scolile nu ar arunca banii pe proiecte faraonice.
Autoritatile trebuie sa ofere cetatenilor garantia ca astfel de cheltuieli inutile vor fi excluse iar banii cetatenilor se vor intoarce in folosul real al comunitatilor.


++++++++++
Derulata in anii 1992-1996, investitia de la gradina botanica promitea sa ofere galatenilor o oaza de vegetatie. De laudat initiativa fostului presedinte al Consiliului Judetului, Rasvan Angheluta.
Totul bine si frumos pana in 1996, cand in al doilea mandat de presedinte, Rasvan Angheluta, a sleit bugetul cu constructia complexului muzeal si a serei alaturate.
In perioada 1996-2000, bugetul Consiliului Judetean era secatuit de acest proiect exagerat pentru perioada aceea cand drumurile judetene erau “praf”, drumurile comunale erau “pulbere”, in sate nici nu se visa la apa curenta, canalizare sau gaze, scolile si dispensarele desi erau inca centralizate in subordinea guvernului erau majoritatea cu toaleta in curte, inutil dotate, cu personal insuficient si uneori necalificat, consiliile comunale erau lipsite de experienta administarii treburilor comunitatii, agricultura se prabusea fiind faramitata si cu sistemul de irigatii furat sistematic, investitiile care sa ofere locuri de munca erau ZERO, coruptia stapanea deja toate domeniile…aceasta era situatia judetului Galati, in mare parte ramasa la fel si astazi.
Tot in acea perioada, serviciile descentralizate care ajunsese in subordonarea Consiliului Judetean (protectia copilului, apararea civila, protectia plantelor, …) erau la limita de supravietuire.
Din 1996, in loc sa tinteasca dezvoltarea satelor pentru care defalca sume mereu insuficiente, Consiliul Judetean s-a inhamat la betoane la Complexul Muzeal. Daca pentru cladirea complexului mai era o oarecare justificare, pentru sera investitia era absolut inoportuna. In aceste conditii, in calitate de vicepresedinte al Consiliului Judetean, intre 1997 si 2000 am militat energic pentru stoparea investitiei la sera si alocarea mai multor bani pentru terminarea cladirii.
Atunci eram aspru criticat, uneori persiflat de consilierii majoritatii din jurul PDSR. Stoparea risipei de la sera nu s-a realizat decat dupa tragicul eveniment al mortii presedintelui Razvan Angheluta din 2000.
Apoi in mandatul 2000-2004 s-a finalizat si inaugurat corpul principal al cladirii.
Dupa 2004, s-au mai facut mici investitii si la sera.
Acum se incearca finalizarea ei: https://www.viata-libera.ro/prima-pagina/125186-investitie-de-milioane-in-serele-de-plante-exotice
++++++++++
Incepe scoala,
Pentru cel mic ni s-a solicitat 200 lei fondul clasei pentru cheltuieli care in mod normal trebuiesc facute cu bani de la primarie. O parte din bugetul primariei este din sume defalcate de la Guvern prin Consiliul Judetean.
Este drept ca pentru ceilalti 2 scolari cu care ne-a binecuvantat Dumnezeu, sumele sunt mai mici deoarece am contribuit in primii ani.
++++++++++
In timp ce cadrele didactice apeleaza la parinti pentru asigurarea celor necesare unui invatamant eficient, autoritatile cheltuie sume uriase pentru proiecte megalomanice.
Cel mai inutil proiect al Consiliului Judetean este acum sera “care chiar finalizata nu va creste numarul de turisti pentru ca nu este prevazuta cu pacanele”.
Cred ca autoritatile ar trebui sa faca o analiza amanuntita a cheltuielilor realizate cu sera, si a celor care se prevad (investitii, intretinere, personal…), realizarea unei expertize care sa stabileasca daca structura de rezistenta, dupa 20 de ani de stat in ploaie, mai ofera siguranta vizitatorilor si personalului si stabilirea unui plan de actiune care dupa opinia mea poate fi de reproiectare, consolidare sau chiar de demolare partiala.

Mihai Popa

2.8.2019