Scrisoare deschisa adresata: Prefectului judetului Galati, CNADNR, Consiliului Judetean Galati, Politiei judetului Galati, Primariei Galati.

Baza de Afaceri si Servicii – BAS.ro este o asociatie cu peste 100 mesteri si specialisti care asigura zeci de servicii din diverse domenii si prin prezenta scrisoare va solicitam MODERNIZAREA INTRARII IN GALATI LA INTERSECTIA DINTRE BULEVARDUL BRAILEI, DRUMUL DE CENTURA si BULEVARDUL DUNAREA

Aceasta intersectie este intrarea cea mai aglomerata a Galatiului avand in vedere ca aici se suprapun 2 drumuri europene si unul national si anume:
- E87 care incepe la Odesa (Ucraina) trece prin Galati, Constanta, Varna (Bulgaria) si se incheie in Antalia (Turcia).
- E583 care incepe in Poltava (Ucraina) trece prin Chisinau, Galati si se tremina la Slobozia.
- DN2B Buzau –Galati.
Nefiind rute alternative, intersectia nu poate fi ocolita de participantii la trafic de pe cele 3 drumuri importante.
Aspectul nefunctional si dezolant al acestei intersectii face sa fie unul din punctele critice ale traficului din Galati.

Intrarea in Galati dinspre Barbosi este mult ingreunata la sensul giratoriu actual.
Pentru fluidizarea traficului propunem ca drumul cu sens unic de langa benzinarie sa aiba sens dublu iar vehiculele care vin dinspre Barbosi si intentioneaza sa intre pe Drumul de Centura sa nu mai ajunga la sensul giratoriu.
In imaginile de mai jos va prezentam propunerea noastra de modernizare.

Aceste modificari ar avea urmatoarele imbunatatiri:
- S-ar micsora timpul in care vehiculele care vin dinspre Barbosi si intra pe Drumul de Centura cu efecte asupra consumului de combustibil, a uzurii vehiculelor si a poluarii, tinand cont ca aceasta portiune este in panta si atunci cand se fac cozi trebuiesc multe porniri in panta.
- Vehiculele care parcurg drumul nou deschis vor avea o traiectorie care nu se mai intersecteaza cu cele care vin din oras pe Bulevardul Brailei si fac la stanga pe Bulevardul Dunarea, crescand in acest fel siguranta in trafic.
- Camioanele ar evita curba “in scurt” din sensul giratoriu unde apare o uzura accentuata a asfaltului si a cauciucurilor. 

Un alt aspect care creaza confuzie este urmatorul: De la sensul giratoriu pana la service-ul Nalba viteza permisa este de 70 km/h insa in sensul invers de la Nalba spre sensul giratoriu nu mai este nici un indicator, implicit fiind 50 km/h desi ultimul indicator, cel din dreptul benzii transportoare de minereu este de 40km/h. Asadar de la Nalba spre sensul giratoriu unii soferi sunt tentati sa mearga cu 70km/h iar altii mai prudenti merg cu 40km/h creandu-se in trafic nenumarate situatii contradictorii.
Va rugam sa instalati indicatoare privind viteza maxima legala si pe aceasta portiune de drum de la Nalba pana la sensul giratoriu.

Aspectele dezolante pe care le sesizam sunt:

Amenajarile din zona lasa mult de dorit. Gropile, stalpii si cioturile de stalpi de pe banda de langa zona carosabila pe langa pericolele create dau un aspect neprietenos. 

Trotuarele sunt degradate sau inexistente.

Spatiile verzi sunt ingrijite disproportionat: in unele locuri s-au plantat in 2015 mai multe randuri de flori de sezon iar in cele mai multe zone nu s-a plantat nici macar un copac sau un arbust.

De langa benzinaria Rompetrol pleaca microbuzele spre Tecuci, calatorii fiind nevoiti sa astepte in statie in conditii total necivilizate.

Daca la aceste aspecte adaugam prezenta cvasipermanenta in zona a mai multor persoane din lumea interlopa, tabloul este complet.

Va rugam sa luati masurile care tin de competentele dumneavoastra pentru a face intrarea in oras mai functionala, mai sigura si mai frumoasa.

Asteptam raspunsul dumneavoastra.
Va dorim sanatate si succes.
La Multi Ani!

Baza de Afaceri si Servicii – BAS.ro 
Ec. Ing. Mihai Popa – 08.01.2016