In august 2013, regretatul Valeriu Serbinov (cu care am fost cativa ani coleg de serviciu) desi cunostea foarte bine intersectia, din cauza oboselii, a provocat un accident grav la OMV Sendreni, in care a murit el si inca 2 persoane.
De atunci, de mai multe ori, am cerut autoritatilor sa schimbe arhitectura intersectiei. Am comunicat fata in fata, telefonic, in scris, prin intermediul presei si al retelelor de socializare si am primit mai multe raspunsuri, unele in care ni se explica faptul ca “se lucreaza, avem un proiect” altele in care eram apostrofati ca “nu este treaba noastra, nu suntem autorizati in aceasta chestiune”.
Trecem zilnic prin aceasta intersectie. De mai multe ori am avut emotii cand ni s-a taiat calea.
In date de 26 August 2019, in urma unui alt accident, au murit inca 3 persoane. Puteam fi noi!
Reactia energica a presei, si a opiniei publice a a scos autoritatile din nepasare. In data de 29 August 2019, CNAIR propune Politiei resistematizarea intersectiei.
Dupa 5 ani de tergiversari in care am scris autoritatilor si presei, dupa zeci de accidente cu morti si raniti, pe 30 August 2019 intersectia de la Sendreni, (intrarea din DN 25 Tecuci-Sendreni-Galati in DN 2B Buzau-Braila-Galati) a fost schimbata intr-o forma pe care BAS.ro a propus-o inca din ianuarie 2014.
Ne exprimăm compasiunea pentru familiile victimelor și în același timp acuzăm autoritățile de omor din culpă, din nepasare si indiferenta.
Acuzam Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Politia Romana, Prefectura Galati si Primaria Sendreni ca nu au intervenit pentru a creste siguranta circulatiei in aceasta intersectie. Desigur, responsabilitatea cea mai mare este a CNAIR. Insa si celealte autoritati puteau sa militeze mai convingator in baza atributiilor legale si a responsabilitatilor asumate fata de cetateni.
In general, situatia traficului rutier din judetul Galati este deficitara. Vrem autostrazi si centuri ocolitoare. Acestea sunt scumpe dar am avut mai multe propuneri de imbunatatire cu costuri minime. Reactia autoritatilor a fost incalificabila.
Din nefericire, in data de 23.9.2019, la Sendreni, in intersectia abia reconfigurata, a mai avut loc un accident cu 2 raniti grav. Este motivul sa credem ca imbunatatirea realizata in 30 August nu este suficienta.
Modernizarea traficului in zona intersectiei de la Sendreni trebuie sa continue. Siguranta circulatiei rutiere ne intereseaza pe toti!
De aceea cerem Prefectului Judetului Galati sa se implice prin realizarea unei consultari cu autoritatile responsabile, ONG-urile interesate si grupurile de cetateni (ex. Soferi din Galati...).
In urma acestor dezbateri sa se realizeze un plan amplu de modernizare care sa fie implementat in cel mai scurt timp.
Cu respect,
Mihai Popa
26.9.2019