Către Consiliul Județean Galați, Primăria Galați, Primăria Șendreni și Primăria Smârdan

Am mai scris despre acest subiect ( https://bas.ro/blog/33-proiecte-privind-traficului-auto ) și revenim deoarece pe traseul Șendreni-Movileni-Centura Galați traficul auto este tot mai aglomerat și în cazul unor lucrări sau accidente nu există nici o alternativă apropiată. Pentru decongestionarea traficului pe această porțiune propunem ca cel puțin traficul greu de pe DN2B să fie dirijat prin spatele Combinatului Siderurgic pe traseul Șendreni – Smârdan - DN251 – Talcioc.
Deși sunt mai multe variante (traseele galbene din fotografia atașată), propunem modernizarea unor drumuri agricole deja existente pe un traseu de aproape 9 km evidențiat prin traseul portocaliu. Am avut în vedere ca drumul să fie deja practicabil, să fie cât mai departe de locuințe și să necesite lucrări de terasament minime.
Segmentul dintre Balta Mălina și Smârdan este acum destul de bine pietruit putând fi parcurs chiar și cu autoturismele. Porțiunea Șendreni - Balta Mălina este accesibilă doar în anumite condiții.

Utilă ar fi și clasificarea acestui drum măcar ca drum județean.

Prin modernizarea propusă traficul pe traseul Șendreni - Movileni - Cimitirul Cătușa –Talcioc ar scădea semnificativ.
De asemenea, în cazul unor blocaje datorate unor accidente sau lucrări pe DN2B, pe traseul Șendreni - Movileni - Cimitirul Cătușa –Talcioc, șoferii ar avea o alternativă.
Cu toții știm că circulația rutieră în Galați este sufocată. Lipsa parcărilor, șantierele, numărul mare de mașini, indisciplina unor șoferi, ineficiența sistemului “unda verde” fac din deplasarea cu autoturismul în Galați, un coșmar.
Intrarea în Galați și circulația pe centură este îngreunată încă de la Șendreni și până în Bariera Traian.
Între benzinăria de la Șendreni și punctul “la borcan” drumul este doar pe o bandă pe sens și orice lucrare de întreținere, modernizare sau accident ori blocare a unor vehicule din cauze tehnice, zăpadă sau polei duce la perturbarea traficului cu cozi de sute de vehicule. Între Șendreni și Movileni circulația se poate bloca și din cauza inundațiilor cum a fost în iulie 2010.
Sensul giratoriu de la cimitirul Cătusa este prea aglomerat și prea aproape de blocuri, între bordura sensului giratoriu și blocul cu magazinul “Țapul Carpatin” este un trotuar de doar 2,5 metri pe care circulă pietonii și bicicliștii. Despre acest subiect am scris aici: https://bas.ro/blog/20-propunere-fluidizare-trafic-31-10-2018
În intersecțiile de la Viaduct și de la capătul str. Tecuci, pentru a intra pe Drumul de Centură și a face la stânga trebuie uneori să aștepți câteva minute.
Lucrarea de modernizare a centurii, care se va realiza între Cimitirul Cătușa si bulevardul George Coșbuc va avea un efect insuficient și de scurtă durată. Blocajul se va muta în bulevardul George Coșbuc cu efecte substanțiale privind poluarea aerului, poluarea sonică, timpul pierdut, combustibilul consumat și siguranța traficului.

Traficul rutier din Galati nu poate fi fluidizat până nu se realizează varianta ocolitoare, în special tronsonul Smârdan - Satul Costi, care împreună cu drumul propus de noi va decongestiona centura actuală.

Singura îmbunătățire care ar putea fi realizată rapid, cu impact limitat dar binevenit, este modernizarea drumului dintre Șendreni și Smârdan.

Cu respect,
Președinte BAS.ro,
Mihai Popa
21.4.2021